Aankomende evenementen


Jeff Heijne & Rik Cornelissen
okt.
9

Jeff Heijne & Rik Cornelissen

Landscapes

Voor dit unieke concert in de kerk te Zoelmond komen twee bijzondere musici samen: flamencogitarist Jeff Heijne en accordeonist Rik Cornelissen. Beiden hebben een onstilbare nieuwsgierigheid naar het ontdekken en samenbrengen van verschillende muziekgenres, in de zoektocht naar hun eigen geluid. Middels zelfgeschreven composities en arrangementen wordt u meegenomen op een reis door flamenco, latin, tango, jazz en klassieke muzieklandschappen. Een van de prachtige eigenschappen van zowel de gitaar als de accordeon, is de leidende en ondersteunende rollen die ze op zich kunnen nemen. Het resultaat is een afwisselend programma vol ritmische, verstillende, intieme, melancholische, krachtige, maar ook kwetsbare muziek. Een uitwisseling tussen twee topmusici met totaal verschillende achtergronden!

https://www.jeffheijne.nl
https://www.rikcornelissen.com

Evenement bekijken →
ArteVita Strijkers Ensemble & Arthur Rusanovsky
jun.
12

ArteVita Strijkers Ensemble & Arthur Rusanovsky

Arthur Rusanovsky, geboren in Nederland met Russische ouders, staat als solist in de schijnwerpers en zal de mooiste muziek vertolken begeleid door het ArteVita Strijkers Ensemble . Een programma vol met lyriek, virtuositeit, volksmuziek, wereldmuziek en eigen composities en arrangementen. 

ArteVita Strijkers Ensemble

ArteVita is een jong en enthousiast ensemble dat actief is sinds 2015. Met 160 uitvoeringen per jaar zijn zij erg goed op elkaar ingespeeld en hebben zij een afwisselend en groot repertoire op het programma staan. Zij hebben vele concerten in Nederland en het buitenland gegeven, waaronder een tournee in London, Zwitserland, België en Duitsland. 

Het ArteVita ensemble bestaat uit 5 leden. Julia Rusanovsky, geboren in Nederland met Russische ouders, is de artistieke leider en primarius van het ensemble. De Sloveense Ana Vasic is de 2e violiste, Portugese Sofia Espiga Fonseca is de altvioliste en Argentijnse Melina Montes Moretti is de celliste.

Arthur Rusanovsky

De solist van het ensemble, violist Arthur Rusanovsky, is een jonge talentvolle opkomende ster. Met zijn charismatische karakter en virtuoos vioolspel, kan hij velen ontroeren. Arthur’s recente activiteiten waren onder andere het soleren met het Rotterdams Philharmonisch Orkest en de Magdeburgische Philharmonie in Berlijn. 

Dit concert is onderdeel van de Geelvinck Salon, een maandelijkse reeks kamermuziekconcerten georganiseerd door Museum Geelvinck, beheerder van de grootste collectie historische piano’s in Nederland.

Evenement bekijken →
Jeff Heijne & Conchita Boon
mei
22

Jeff Heijne & Conchita Boon

In de voorstelling CAMBIO komen twee bijzondere kunstvormen samen: de verrassend intrigerende flamencodans van Conchita Boon en de fijngevoelige contrastrijke muziek van flamencogitarist Jeff Heijne. Middels eigen choreografieën en composities vertellen Conchita en Jeff intieme en persoonlijke levensverhalen, ontstaan in tijden van constante verandering. Onderwerpen als herinneringen aan dierbaren, geboorte, eenzaamheid, liefde en veranderingen in de natuur en maatschappij komen aan bod. Dit unieke duo heeft in de afgelopen jaren al op verschillende prachtige podia gestaan, waaronder het Bimhuis, Grachtenfestival, Nieuwe Kerk Den Haag en het Beauforthuis. Conchita en Jeff zijn altijd op zoek om hun artistieke horizon te verbreden en halen inspiratie uit verschillende muziekstromingen, waaronder klassieke muziek, jazz en wereldmuziek. Met flamenco en pure oprechte emotie als uitgangspunt creëren ze een compleet eigen stijl. Vernieuwend en betoverend!

Jeff Heijne

Jeff volgde een unieke bachelor en master op het Conservatorium van Amsterdam met als hoofdvakdocent flamencogitarist Eric Vaarzon Morel en volgde daarnaast cursussen bij alom gerespecteerde flamenco gitaristen als Manolo Sanlúcar, José Antonio Rodriguez, Manolo Franco, Paco Serrano en Tomatito. Hij toerde door Spanje met de Pablo Martinez Flamenco Jazz Band, speelde met Mascha van Nieuwkerk op het hoofdpodium van de Uitmarkt, toerde met het Nederlands Blazers Ensemble met 'Troubadours' door Nederland en heeft al verschillende optredens in prestigieuze Nederlandse concertzalen als het Concertgebouw, Muziekgebouw Eindhoven, Ahoy en het Bimhuis gegeven. Onlangs heeft Jeff als één van de vijf winnaars de YAA-award 2018 (Young Artsupport Amsterdam) mogen ontvangen; een jaarlijks uitgereikte prijs aan jonge en bijzondere kunstenaars op het gebied van film, muziek, theater en kunst. Met het gewonnen geldbedrag heeft Jeff in eigen beheer zijn tweede CD: ‘Reflejos Del Alma’ gemaakt. Dit album ook wel reflecties van de ziel, is een muzikale reis door de leefwereld van Jeff Heijne, een eigenzinnige gitarist die op zoek is de grenzen tussen flamenco en andere muziekstijlen te vervagen. In zijn zelfgeschreven en gearrangeerde composities vertelt hij over ingrijpende ervaringen die invloed hebben gehad op zijn ontwikkeling als persoon en als gitarist. Gewapend met de gitaar gaat hij de strijd aan met stereotyperingen, bestaande conventies en thema's als eenzaamheid, liefde en vluchten voor de realiteit.

www.jeffheijne.nl

Conchita Boon

Conchita (1999) begon met Flamenco dansen toen zij 6 jaar was.
Inmiddels heeft zij les en masterclasses gehad van veel grote Flamenco dansers zoals: Sonia la Poveda, Rafaela Carrasco, Joaquin Grilo, Farruquito, Maria Juncal, Ursula López, Ana Morales, Alicia Marquez, Javier Latorre, Fuensanta la Moneta, Isabel Bayon, Eduardo Guerrero, Andrés Marín en anderen.
Rafaela Carrasco nodigde haar op 10- jarige leeftijd uit om naar Spanje te komen, om haar lessen te geven. Sindsdien reist Conchita ieder jaar naar Spanje om lessen te krijgen.
Intussen maakt zij in Nederland haar eigen voorstellingen en choreografieën in samenwerking met verschillende artiesten.
Zij probeert in haar dansen vernieuwend te zijn en werkt veel vanuit improvisaties. Zij zoekt verder naar nieuwe vormen zonder haar leermeesters en de Flamenco te verloochenen.

www.conchitaflamenco.nl

Evenement bekijken →
Jed Wentz & Artem Belogurov
mei
15

Jed Wentz & Artem Belogurov

Melodrama & De Rattenvanger van Hamelen

‘Melodrama’ – een combinatie van muziek en gesproken en ook wel gezongen dialoog – geeft niet alleen een zekere gevoelslading aan, maar is ook een bepaalde vorm van voordracht en presentatie, een kunstvorm, die opgang deed vanaf de 18de tot aan begin 20ste eeuw. Muziekhistoricus en voordrachtskunstenaar Jed Wentz, verbonden aan de Universiteit van Leiden en het Festival Oude Muziek Utrecht, is al langere tijd geboeid door de kenmerken van deze traditie in de voordrachtskunst. Bestuderen van archiefmateriaal is één ding, maar voor een beter begrip is het zelf beoefenen van deze presentatie-techniek een vruchtbare en verhelderende aanvulling op dit muziekhistorisch onderzoek.

Op deze zoektocht vond Jed Wentz fortepianist Artem Belogurov op zijn weg en samen hebben zij illustratief materiaal gevonden rondom het oude verhaal van de Rattenvanger van Hamelen, om er een CD van samen te stellen met een selectie van melodrama’s en solo pianomuziek: ‘The Pied Piper of Hamelin’.

De Rattenvanger van Hamelen
De Rattenvanger van Hamelen is als een sprookje door de gebroeders Grimm in de 19de eeuw bekend geworden en is zo gaan behoren tot de schat aan volksverhalen, die Europa rijk is, veelal met een opvoedkundige boodschap – een verhaal met een moraal, zoals in dit geval kan zijn: ‘verbreek geen eenmaal gedane belofte’.

Historische gebeurtenis
In een stadskroniek van Hamelin, een stadje in Westfalen aan de rivier de Weser, uit 1384 is te lezen: ‘Het is 100 jaar geleden dat onze kinderen de stad verlieten’. Er zou zich in 1284 een tragedie hebben voorgedaan, waarbij een groep van 130 kinderen spoorloos zou zijn verdwenen. In de eeuwen daarna zijn tal van mogelijke oorzaken genoemd: een epidemie als de pest, een kinderkruistocht, hypnose dan wel een vlaag van massapsychose of een psychogenetische neurologische aandoening (dansziekte) of de verleiding door ronselaars, op zoek naar nieuwe bewoners voor de onderbevolkte streken in Oost-Europa, zijn maar een aantal van de geopperde verklaringen voor deze mysterieuze verdwijning.

Een terugkerend thema
Bij de gebroeders Grimm en bij Goethe is de sage literair vastgelegd en door Hugo Wolff op muziek gezet. Het thema bleef ook in de 20ste eeuw populair, terug te vinden in TV series, als ‘Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, mijnheer?’; in Suske en Wiske als de Flierende Fluiter; in de popmuziek bij Queen en Led Zeppelin; bij Walt Disney en op Netflix. Het verhaal raakt aan nog altijd actuele thema’s als pandemie, bestuurlijke onbetrouwbaarheid, migratie en ontheemding.

The Pied Piper of Hamelin in het Luther Museum
Jed Wetz en Artem Belogurov nemen u mee in een meeslepende serie melodramatische scenes, zoals het publiek gewend was gepresenteerd te krijgen wanneer er een Melodrama was aangekondigd – ook vastgelegd op CD door Brilliant Classics.

Dit concert is onderdeel van de Geelvinck Salon, een maandelijkse reeks kamermuziekconcerten georganiseerd door Museum Geelvinck, beheerder van de grootste collectie historische piano’s in Nederland.

Evenement bekijken →
Jeff Heijne & Jaber Fayad
mrt.
26

Jeff Heijne & Jaber Fayad

Sirocco

Tijdens een nieuwjaarsreceptie in 2016 hadden de Nederlandse flamencogitarist Jeff Heijne en de Syrische oud-speler Jaber Fayad hun eerste ontmoeting en was er gelijk een muzikale en vriendschappelijke klik. Sindsdien spelen ze regelmatig samen in verschillende bezettingen, met programma’s waarbij het verbinden van meerdere culturen vrijwel altijd voorop staat. Onlangs nog toerden Jeff & Jaber met het Nederlands Blazers Ensemble door het land en traden op in verschillende prestigieuze concertzalen, waaronder het Concertgebouw en Tivoli Vredenburg. Jeff & Jaber houden allebei van contrasten: de introspectie die plaatsvindt bij momenten van verstilling en krachtige ritmische muziek die je doet bewegen. Zij zullen tijdens de voorstelling hun eigen interpretatie hiervan ten gehore brengen en laten zien hoe ze elkaars klankwereld verrijken, middels eigen composities en arrangementen.

Evenement bekijken →
Maripepa Contreras & Elizabeth Fadel
mrt.
18

Maripepa Contreras & Elizabeth Fadel

Classical meets choro

Elizabeth Fadel, piano, en Maripepa Contreras, hobo, presenteren een concert met klassieke muziek die wordt gespeeld in de Braziliaanse muziekstijl: Choro. Choro betekent letterlijk huilen. Aanvankelijk stond het voor de Braziliaanse manier waarop de Europese muziek, zoals walsen, polka's maar ook tango's, werden gespeeld door de straatbandjes aan het eind van de vorige eeuw in Rio. Zij maakten de harde polka tot een gevoelige melodie met uithalen, vandaar vermoedelijk de naam. Stel je voor dat Bach naar Brazilië gaat – dan heb je de klassieke muziek met Braziliaanse ritmes.

Maripepa Contreras

Hobo, Hét instrument dat wereldwijd het vaakst en het langst de noot A heeft gespeeld, die noot waar haarfijn naar geluisterd wordt aan het begin van elk concert. Hét geluid waarop een heel orkest zich schrap zet. Op school leren we: "De hobo is een houten blaasinstrument met een dubbel riet. Het instrument kenmerkt zich door zijn warme, maar doordringende geluid." En dan heb je de bezwerende improvisaties van Maripepa Contreras Gámez nog niet gehoord! Zij is een geval apart op de best mogelijke manier: Spaanse roots, klassiek geschoold, nu met een jazz-opleiding en met een passie voor Braziliaanse muziek. Zij is één van de weinige jazzhoboïsten ter wereld en actief in zowel de klassieke als de jazzwereld. Zij komt uit Spanje waar haar klassieke-opleiding volgde. Ze speelde daarna in diverse orkesten en won ook verschillende prijzen. In 2015 verhuisde zij naar Amsterdam om de jazz bachelor te doen aan het Conservatorium van Amsterdam. Zij heeft opgenomen met Ernesto Aurignac Orchestra, Magda Mendes, Javier Ojeda, Matthias Van den Brande, Lionel Ziblat, enz. Zij heeft opgetreden met orkesten zo als: Het Promenade Orkest, Nationaal Symfonisch Kamerorkest, De Koninklijke Militaire Kapel ‘Johan Willem Friso’, Orquesta de Córdoba, Orquesta Sinfónica Provincial de Málaga, Orquesta Joven de Andalucía, academy of Metropole Orkest, Nationaal Jeugd Orkest, Orquesta Ciudad de Almería, enz. Op dit moment wijdt ze zich volledig aan muziek als performer, componist, arrangeur en geeft ze zowel online als onsite hobo jazz lessen.

www.maripepacontreras.com

Elizabeth Fadel

Multi-instrumentalist en componist begroet als een wonderkind op de piano binnen enkele maanden nadat ze het instrument als een 7-jarige aanraakte, Elizabeth Fadel is naar voren gekomen als een prima klassieke pianist, maar onderscheidde zich ook door tango-, rock-, Braziliaanse en Latijnse stijlen te spelen ook. Elizabeth, geboren in 1985 in Curitiba, Brazilië, begon piano te studeren bij haar moeder en probeerde later andere instrumenten zoals gitaar, viool, melodica en klavecimbel. Een professionele carrière begon in 2005 nadat hij bachelor was in muziektherapie en zich bij verschillende uitvoerende groepen voegde als pianist, klavecinist en organist. Op 25-jarige leeftijd verhuisde Elizabeth naar Nederland om bachelor te worden in klavecimbel aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag en later pianoleraar van Braziliaanse muziekschool in Rotterdam. Elizabeth Fadel heeft lesgegeven, touren en opgenomen in Europa en Brazilië. Spelen met muzikanten van over de hele wereld versterkte Elizabeth's meest voortreffelijke vaardigheid als muzikant: een vrije crossover tussen genres. Tegenwoordig deelt Elizabeth Fadel podia en studiosessies met muzikanten zoals Hamilton de Holanda, Paulo Moura, Toninho Ferraguti, Carlinhos Vergueiro, Renato Borghetti, André Abujamra, Dimos Gouduralis, Lea Freire en de groep Boca Livre.

www.elizabethfadel.com

Evenement bekijken →
Duo Serenissima
mrt.
12

Duo Serenissima

The bulk of the programme centres around two undisputed masters of madrigals and songs/chanson: John Dowland (1563 – 1626) and Jacques Arcadelt (1507 – 1568).

Arcadelt was the most influential member of the early phase of madrigal composition, and it was through Arcadelt's numerous publications, more than those of any other composer, that the madrigal became known outside of Italy. His works were so popular that they were reprinted well into the 17th century, and were so beloved and well known that in the famous painting “The Lute Player” by Caravaggio (c. 1595), the boy sits with a copy of Arcadelt’s famous song “Il bianco e dolce cigno”.

With biting discords, and in his later works influences of the Italian baroque heard in the strange, yet beautiful melodies rising from the words, Dowland crafted some of the most iconic melancholic songs which expressed an emotional intensity unsurpassed in any other composer of the time. Including songs from all of his publications, the programme links together his melancholic masterpieces with the simpler strophic jewels found in his books of Songs and Aires.

Duo Serenissima werd opgericht door de bekroonde Canadese sopraan Elisabeth Hetherington en de Nederlandse luitist David Mackor. Hun naam werd geïnspireerd door de overvloed van muziek uitgegeven in de republiek van Venetië, ook wel La Serenissima, of meest serene genoemd.

Sinds hun oprichting in 2016, werd Serenissima uitgenodigd om op te treden op tal van prestigieuze concertlocaties in Europa en waren ze meerdere keren onderdeel van het Festival Oude Muziek in Utrecht, en solisten in het Concertgebouw met het Nederlands Blazers Ensemble (2017). Ook werden ze geprezen om hun “fraaie, intieme versie van Monteverdi’s Pianto della Madonna” (Het Parool, 2017) en de “…gevoelige zang en presentatie van airs de cour et parodies spirituelles” (El Pais, 2017). In de zomer van 2018 hadden ze de eer om een programma, bestaande uit zeer zelden uitgevoerde muziek geschreven door 17 e eeuwse nonnen, te brengen naar het Ravenna Festival, waar zij speelden in de op de Werelderfgoedlijst van UNESCO staande Basilica di San Vitale. Ook reisden zij in datzelfde jaar af naar de V.S. om te spelen in de Beacon Hill Concerts series in Pennsylvania. Zich specialiserend in muziek uit de 16 e en 17 e eeuw, presenteerde het duo een reeks van programma’s variërend van het Engelse luitlied, tot Venetiaanse opera, tot Franse airs de cour.

Onlangs is het duo betrokken geraakt in het veld van originele uitspraak (Original Pronunciation (OP)) van het Elizabethaanse Engels, een gebied dat zelden verkend wordt en nog zeldzamer is in het gebied van originele uitvoeringspraktijk in de muziek. Hun onderzoek naar OP vergaarde al snel interesse en ze werden uitgenodigd om verscheidene interviews, concerten en lezingen te geven over het onderwerp. In 2019 namen ze hun debuut CD op voor de AvroTros met werken van Dowland.

Naast het researchen en gepassioneerd uitvoeren van programma’s bestaande uit traditionele stukken heeft Serenissima ook een grote interesse in het meer onconventionele gebruik van oude muziek. Ze proberen actief manieren te vinden om gebruik te maken van multidisciplinaire performance en incorporeren vaak elementen van theater, beweging en vertelkunst in hun concerten. Ze hebben ook de eer mogen hebben om het luitliedrepertoire uit te breiden met nieuwe werken door middel van meerdere premières, waaronder een concert, volledig bestaand uit nieuwe composities geschreven voor het duo, in Bergen, Noorwegen.

Evenement bekijken →
Menno van Delft & Artem Belogurov
feb.
27

Menno van Delft & Artem Belogurov

‘Miscellanea’ - CD presentatie

Just imagine, being asked whether you would be interested in a pile of copies of scores left over from the extensive collection of the legendary Christopher Hogwood (1941-2014), one of the British pioneers of the Early Music movement. This happened to harpsichordist Menno van Delft who, together with Artem Belogurov, one of his former Master students, worked through no less than twelve large boxes of historical material: a true voyage of discovery!

Artem Belogurov: “I’m very excited to announce that Miscellanea, a three-disc collection of keyboard music Menno van Delft and I recorded in the wonderful Kasteel Amerongen, is now out!”

The music on this album comes from Christopher Hogwood’s collection of mostly unknown 18th- and early 19th-century pieces. Not all pieces are obscure, though. Mozart’s great Sonata in D Major for two keyboards, K. 448 is without a doubt the most familiar work on the album.

“We used a harpsichord and a fortepiano for it and I have to confess it’s so much fun to have all these different sounds and colours combined!”

All of the four instruments on this recording are historical: Kirckman harpsichord (1766), fortepiano by Zahler (1805), Kraemer clavichord (1803), and the Bätz house organ (1813). The harpsichord and the organ live in the castle.

“I think this album is a good representation of both the music and the keyboard instruments one would hear between roughly 1750 and 1815. We tried to ignore as much as possible history’s decisions of who is to be considered a great composer and which instruments deserve to survive and flourish, and judged both the music and the instruments on their own merits. It was great to discover so much new old music and I hope there will be something to your liking too!”

Dit concert is onderdeel van de Geelvinck Salon, een maandelijkse reeks kamermuziekconcerten georganiseerd door Museum Geelvinck, beheerder van de grootste collectie historische piano’s in Nederland.

Evenement bekijken →
Duo Lind’n Kelder
feb.
25

Duo Lind’n Kelder

Duo Lind'n Kelder zal werken spelen van hun album ZBOP! met stukken die voor hun geschreven zijn. Wat je hoort is hedendaagse muziek in een klassieke setting, maar zonder de beperking van het hokjes-denken. In ‘ZBOP!’ komt alles samen; samengaan van rock, improvisatie en tonale eigentijdse muziek; poëtisch, uitputtend, virtuoos, kleurrijk, prikkelend, rustig, mysterieus, origineel, vervreemdend, kortom: uitdagende muziek.

Saxofonist Johan van der Linden en pianist Henry Kelder ontmoetten elkaar in 2007 op het conservatorium van Arnhem en sindsdien vormen ze een duo.

Johan was jarenlang primarius van het wereldberoemde Aurelia Saxofoonkwartet en Henry was destijds nog correpetitor aan het Koninklijk Conservatorium voor de saxofoonklas. Veel repertoire ging door hun vingers, maar voornamelijk nieuwe composities die speciaal voor hun zijn geschreven. Het duo trad op in Europa en China. In 2020 brachten ze het flitsende album ZBOP! uit met louter voor hun gecomponeerde werken. Henry Kelder schreef meerdere werken voor Johan waaronder 3 soloconcerten, ZBOP! en Song for you.

Evenement bekijken →
Jeff Heijne & Conchita Boon
feb.
20

Jeff Heijne & Conchita Boon

In de voorstelling CAMBIO komen twee bijzondere kunstvormen samen: de verrassend intrigerende flamencodans van Conchita Boon en de fijngevoelige contrastrijke muziek van flamencogitarist Jeff Heijne. Middels eigen choreografieën en composities vertellen Conchita en Jeff intieme en persoonlijke levensverhalen, ontstaan in tijden van constante verandering. Onderwerpen als herinneringen aan dierbaren, geboorte, eenzaamheid, liefde en veranderingen in de natuur en maatschappij komen aan bod. Dit unieke duo heeft in de afgelopen jaren al op verschillende prachtige podia gestaan, waaronder het Bimhuis, Grachtenfestival, Nieuwe Kerk Den Haag en het Beauforthuis. Conchita en Jeff zijn altijd op zoek om hun artistieke horizon te verbreden en halen inspiratie uit verschillende muziekstromingen, waaronder klassieke muziek, jazz en wereldmuziek. Met flamenco en pure oprechte emotie als uitgangspunt creëren ze een compleet eigen stijl. Vernieuwend en betoverend!

Jeff Heijne

Jeff volgde een unieke bachelor en master op het Conservatorium van Amsterdam met als hoofdvakdocent flamencogitarist Eric Vaarzon Morel en volgde daarnaast cursussen bij alom gerespecteerde flamenco gitaristen als Manolo Sanlúcar, José Antonio Rodriguez, Manolo Franco, Paco Serrano en Tomatito. Hij toerde door Spanje met de Pablo Martinez Flamenco Jazz Band, speelde met Mascha van Nieuwkerk op het hoofdpodium van de Uitmarkt, toerde met het Nederlands Blazers Ensemble met 'Troubadours' door Nederland en heeft al verschillende optredens in prestigieuze Nederlandse concertzalen als het Concertgebouw, Muziekgebouw Eindhoven, Ahoy en het Bimhuis gegeven. Onlangs heeft Jeff als één van de vijf winnaars de YAA-award 2018 (Young Artsupport Amsterdam) mogen ontvangen; een jaarlijks uitgereikte prijs aan jonge en bijzondere kunstenaars op het gebied van film, muziek, theater en kunst. Met het gewonnen geldbedrag heeft Jeff in eigen beheer zijn tweede CD: ‘Reflejos Del Alma’ gemaakt. Dit album ook wel reflecties van de ziel, is een muzikale reis door de leefwereld van Jeff Heijne, een eigenzinnige gitarist die op zoek is de grenzen tussen flamenco en andere muziekstijlen te vervagen. In zijn zelfgeschreven en gearrangeerde composities vertelt hij over ingrijpende ervaringen die invloed hebben gehad op zijn ontwikkeling als persoon en als gitarist. Gewapend met de gitaar gaat hij de strijd aan met stereotyperingen, bestaande conventies en thema's als eenzaamheid, liefde en vluchten voor de realiteit.

www.jeffheijne.nl

Conchita Boon

Conchita (1999) begon met Flamenco dansen toen zij 6 jaar was.
Inmiddels heeft zij les en masterclasses gehad van veel grote Flamenco dansers zoals: Sonia la Poveda, Rafaela Carrasco, Joaquin Grilo, Farruquito, Maria Juncal, Ursula López, Ana Morales, Alicia Marquez, Javier Latorre, Fuensanta la Moneta, Isabel Bayon, Eduardo Guerrero, Andrés Marín en anderen.
Rafaela Carrasco nodigde haar op 10- jarige leeftijd uit om naar Spanje te komen, om haar lessen te geven. Sindsdien reist Conchita ieder jaar naar Spanje om lessen te krijgen.
Intussen maakt zij in Nederland haar eigen voorstellingen en choreografieën in samenwerking met verschillende artiesten.
Zij probeert in haar dansen vernieuwend te zijn en werkt veel vanuit improvisaties. Zij zoekt verder naar nieuwe vormen zonder haar leermeesters en de Flamenco te verloochenen.

www.conchitaflamenco.nl

Evenement bekijken →
Jeff Heijne & Conchita Boon
feb.
11

Jeff Heijne & Conchita Boon

In de voorstelling CAMBIO komen twee bijzondere kunstvormen samen: de verrassend intrigerende flamencodans van Conchita Boon en de fijngevoelige contrastrijke muziek van flamencogitarist Jeff Heijne. Middels eigen choreografieën en composities vertellen Conchita en Jeff intieme en persoonlijke levensverhalen, ontstaan in tijden van constante verandering. Onderwerpen als herinneringen aan dierbaren, geboorte, eenzaamheid, liefde en veranderingen in de natuur en maatschappij komen aan bod. Dit unieke duo heeft in de afgelopen jaren al op verschillende prachtige podia gestaan, waaronder het Bimhuis, Grachtenfestival, Nieuwe Kerk Den Haag en het Beauforthuis. Conchita en Jeff zijn altijd op zoek om hun artistieke horizon te verbreden en halen inspiratie uit verschillende muziekstromingen, waaronder klassieke muziek, jazz en wereldmuziek. Met flamenco en pure oprechte emotie als uitgangspunt creëren ze een compleet eigen stijl. Vernieuwend en betoverend!

Jeff Heijne

Jeff volgde een unieke bachelor en master op het Conservatorium van Amsterdam met als hoofdvakdocent flamencogitarist Eric Vaarzon Morel en volgde daarnaast cursussen bij alom gerespecteerde flamenco gitaristen als Manolo Sanlúcar, José Antonio Rodriguez, Manolo Franco, Paco Serrano en Tomatito. Hij toerde door Spanje met de Pablo Martinez Flamenco Jazz Band, speelde met Mascha van Nieuwkerk op het hoofdpodium van de Uitmarkt, toerde met het Nederlands Blazers Ensemble met 'Troubadours' door Nederland en heeft al verschillende optredens in prestigieuze Nederlandse concertzalen als het Concertgebouw, Muziekgebouw Eindhoven, Ahoy en het Bimhuis gegeven. Onlangs heeft Jeff als één van de vijf winnaars de YAA-award 2018 (Young Artsupport Amsterdam) mogen ontvangen; een jaarlijks uitgereikte prijs aan jonge en bijzondere kunstenaars op het gebied van film, muziek, theater en kunst. Met het gewonnen geldbedrag heeft Jeff in eigen beheer zijn tweede CD: ‘Reflejos Del Alma’ gemaakt. Dit album ook wel reflecties van de ziel, is een muzikale reis door de leefwereld van Jeff Heijne, een eigenzinnige gitarist die op zoek is de grenzen tussen flamenco en andere muziekstijlen te vervagen. In zijn zelfgeschreven en gearrangeerde composities vertelt hij over ingrijpende ervaringen die invloed hebben gehad op zijn ontwikkeling als persoon en als gitarist. Gewapend met de gitaar gaat hij de strijd aan met stereotyperingen, bestaande conventies en thema's als eenzaamheid, liefde en vluchten voor de realiteit.

www.jeffheijne.nl

Conchita Boon

Conchita (1999) begon met Flamenco dansen toen zij 6 jaar was.
Inmiddels heeft zij les en masterclasses gehad van veel grote Flamenco dansers zoals: Sonia la Poveda, Rafaela Carrasco, Joaquin Grilo, Farruquito, Maria Juncal, Ursula López, Ana Morales, Alicia Marquez, Javier Latorre, Fuensanta la Moneta, Isabel Bayon, Eduardo Guerrero, Andrés Marín en anderen.
Rafaela Carrasco nodigde haar op 10- jarige leeftijd uit om naar Spanje te komen, om haar lessen te geven. Sindsdien reist Conchita ieder jaar naar Spanje om lessen te krijgen.
Intussen maakt zij in Nederland haar eigen voorstellingen en choreografieën in samenwerking met verschillende artiesten.
Zij probeert in haar dansen vernieuwend te zijn en werkt veel vanuit improvisaties. Zij zoekt verder naar nieuwe vormen zonder haar leermeesters en de Flamenco te verloochenen.

www.conchitaflamenco.nl

Evenement bekijken →